przez arecki » piątek 26 września 2008 12:19
witam koleżanko. masz racje wczoraj zapomniałem o hamowaniu awaryjnym, jest ono przed wyjazdem na miasto .rozpędzasz się do 30-40 i hamujesz obydwoma hamulcami aż do zatrzymania. beż żadnego szarżowania. łańcuch sprawdzasz na środku-jego ugięcie musi wynosić 15-25 mm.wlew oleju jest z drugiej strony motoru na silniku jest czarny korek .do korka przymocowany jest wskaźnik poziomu oleju- stan pomiędzy minimum a maksimum.zbiornik płynu hamulcowego jest na kierownicy po prawej stronie, jest tam okienko w którym widać płyn.zbiorniczek ma taką wypustkę która jest wskaźnikiem minimum, oczywiście sprawdzasz przy prosto stojącym motorze! jak przekręcisz kluczyk w stacyjce to światła pozycyjne i przednie mijania już się świecą, na lewej stronie kierownicy masz przełącznik do świateł drogowych i mijania,pod nim jest przełącznik do kierunkowskazów-lewo-prawo.kierunek wyłączasz przez naduszenie go.pod nim jest sygnał dźwiękowy, na prawej stronie kierownicy jest czerwony przełącznik do zapłonu ma być włączony do dołu bo inaczej nie zapalisz! egzaminatorzy lubią go w przerwie między jednym egzaminem a drugim wyłączyć i wtedy są nerwy bo motor nie chce zapalić.pod tym przełącznikiem jest starter którym zapalasz motor po przekręceniu kluczyka w stacyjce. sprzęgło w tym motorze chodzi bardzo fajnie.światła które sprawdzasz po kolei od momentu przekręcenia kluczyka:światło pozycyjne przednie,światło mijania(jest tylko z przodu!!!!)światło drogowe -przełącznik po lewej stronie kierownicy,tylna lampa:światło tylne pozycyjne,oświetlenie tablicy rejestracyjnej,następnie kierunek przedni prawy ,tylny prawy,przedni lewy, tylny lewy,hamulec tylny , hamulec przedni i bardzo ważny sygnał dźwiękowy-wielu o nim zapomina. już chyba wszystko jak coś Ci się przypomni to napisz ,ale odpowiem dopiero w poniedziałek. papa